Ikke-vestlig innvandring øker forskjellene og raserer velferdsstaten

Når jeg leser at Jonas Gahr Støre presiserer viktigheten av tillit, samhold og små forskjeller i Norge kjenner jeg at jeg blir irritert. Han og andre norske politikere som hevder dette er nødt til å ta innover seg at det er nettopp deres multikulturelle eksperiment som setter tillit, samhold og små forskjeller i fare. Tilliten og samholdet i det norske velferdsstaten er helt avhengig av at Norge historisk har vært en svært homogen nasjon. Vi har utviklet oss, men det har vi gjort sammen. Vi har hatt en opplevelse av at vi, på tross av uenigheter, har noen felles verdier som "alle" tror på. Dermed har vi hatt et sterkt samhold, som i sin tur har gjort velferdssamfunnet mulig. Det er greit for meg å være med på å betale for mine landsmenns skolegang og helsehjelp, fordi jeg stoler på at de ville ha gjort det samme for meg og fordi jeg vet at "alle" respekterer mitt menneskeverd og deler mine grunnleggende verdier. Dette er ikke verdier som er universelle verden over, slik venstresiden later til å tro. Dramatiske endringer av norsk demografi i retning av Midtøsten og Afrika får selvsagt en effekt på dette, fordi disse kulturene har andre verdier de legger vekt på. Det avler mistillit. Det fremmer ikke samhold i befolkningen, vi får et segregert samfunn med områder av landet folk som meg helst vil holde seg unna. Vil vi ha det slik i Norge i fremtiden?

Venstresiden jamrer om små forskjeller, men de klarer ikke å begripe at de selv er skyld i de økende forskjellene. Ikke-vestlig innvandring er faktisk den viktigste forklaringen til hvorfor forskjellene øker nå. Det bør ikke overraske noen, når vi tar i mot folk som ikke jobber fra dag 1, som trenger masse oppfølging, som ikke har kompetanse vi har bruk for, som ofte må gå på trygd. Noen kan ikke engang lese og skrive. Dette at flyktningene er så velutdannede er jo en løgn som har blitt avslørt for lenge siden. Når en stadig voksende gruppe i samfunnet vårt har en yrkesdeltakelse på kun rundt 50% sier det seg selv at forskjellene øker. Det er heller ikke alt. Når en stadig større andel av befolkningen har så lav sysselsetting vil det før eller senere bety at velferdsstaten ikke går rundt lenger. Vi er avhengig av at nesten alle jobber om vi skal finansiere vår felles velferd. 

Hvis norske politikere mener alvor når de snakker om tillit, små forskjeller og velferd, må de gjøre alt de kan for å stoppe denne utviklingen. Det må bli slutt på all uproduktiv innvandring. Det er viktig å forstå at når migranter kommer til Europa, så vil de med stor sannsynlighet ikke forlate oss igjen. Det spiller ingen rolle hva myndighetene sier, de kommer ikke til å klare å returnere alle migrantene. Sverige påstod at de skulle deportere 80.000 av migrantene som kom i 2015. Merk mine ord, det kommer ikke til å skje. De har hverken den politiske viljen til å gjennomføre dette, for ikke å snakke om kapasitet. Selv ikke i Norge har vi mulighet til å repatriere alle som har kommet og som ikke har rett til å være her. Selv om vi er best i Europa på akkurat dette, så er vi ikke i nærheten av å klare noe slikt. Så vi er stuck med økonomiske migranter med det asylsystemet vi har nå, vi blir ikke kvitt dem.

En kultur er et skjørt økosystem som tar århundrer å utvikle, som krever stabilitet for å ha fremgang, og som kan bli ødelagt i løpet av en livstid. Den vestlige sivilisasjonen er den beste verden noensinne har sett. Vi har frihet, fred, materiell velstand, muligheter og rettferdighet som er uten sidestykke i verden slik den er i dag, og historisk. Men det er grenser for hva vår sivilisasjon kan tåle uten å ta alvorlig skade. Nå er de siste tiårenes hodeløse innvandringseksperiment i ferd med å destabilisere Vesten. Multikulturalistenes naive tro på at vår kultur er sterk nok til å absorbere millioner av mennesker fra helt andre kulturer, som ikke deler de moderne vestlige verdier, er nå nær ved å utvikle seg til en kulturell katastrofe. 

Vi europeere må stille oss selv et grunnleggende spørsmål. Vil vi at Europa skal være et sted for alle trengende som skulle ha et ønske om å komme hit? Vil vi at Europa skal være åpent for hvem som helst som flykter fra krig og nød? Selv om vi mot formodning skulle klare å filtrere ut økonomiske migranter, vil det fortsatt være hundrevis av millioner av mennesker fra Asia og Afrika som har rett på et liv i Europa. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, et land er folket som bor i det. Hvis man syns at det er greit at millioner på millioner av mennesker i teorien har rett på et liv i Europa, så må man også ta innover seg at det Europa vi kjenner kommer til å dø. En langsom, smertefull død. Vi kommer til å miste vårt hjem. Og det uten å ha blitt spurt.

11 kommentarer

.

13.08.2017 kl.02:29

Ingen leser det tullet du skriver. Kanskje om du skriver "søkeroppmerksomhet" som ditt bloggnavn istede, vil det funke :))

Martin

13.08.2017 kl.08:41

Takk for ein fin artikkel :)

Tid til at våre ledere lytter til befolkningen. Ekte folkestyre (populisme).

Megan Faux

13.08.2017 kl.23:59

Du tosken uten navn. Det er faktisk en del folk som leser denne bloggen ja. Og alle bloggere ønsker oppmerksomhet rundt det de skriver, det er derfor de blogger, genius.

14.08.2017 kl.19:23

Innlegg av denne typen, full av fremmedfrykt gjør vel ikke akkurat underverker for samholdet det heller.

Helt konkret, hvilke verdier er det du er så bekymret for at vi mister? Husk at det er dine meningsfeller som nå er ute i gatene å dreper sine landsmenn om dagen.

Maria Zähler

14.08.2017 kl.19:41

Anonym: Hvem er det som er ute i gatene og dreper sine landsmenn om jeg tør spørre? Hva har det med dette å gjøre? Kan du ikke heller fortelle meg hva som er "fremmedfrykt" da? Hva er argumentene dine i mot det jeg skriver?

14.08.2017 kl.19:51

Jeg regner med at du har fått med deg hva som skjedde i Charlottesville, hvite nasjonalister som gikk til angrep på motdemonstranter.

Om fremmedfrykt fra SNL: "Xenofobi, fremmedfrykt, redsel eller fiendtlighet overfor alt fremmed; spesielt brukt om redsel eller motvilje overfor utlendinger (jfr. rasisme)."

Argumentet mitt er at du snakker veldig mye om samhold og tillit, men generaliseringen og hvordan du beskriver muslimer og ikke vestlige innvandrere til Norge er det helt motsatte av å vise tillit og samhold.

Jeg spør igjen, helt konkret, hvilke verdier er det du er redd for at vi mister?

Maria Zähler

14.08.2017 kl.21:01

Anonym: Hva har noen demonstranter i Charlottesville med meg å gjøre?
Jeg er ikke fremmedfientlig, jeg elsker andre kulturer og liker å besøke dem der de er. Å være fremmedfientlig er ikke det samme som å ikke ønske seg et multikulturelt Norge. Det er helt legitimt og nødvendig å generalisere. Det er dessuten helt harmløst. Det er jo det generelle som preger samfunnet mest, så hvorfor ikke prate om det? Det overrasker deg sikkert, men ting som både du og jeg og mange andre i Norge tar som en selvfølge er ikke like selvfølgelig i andre land. En viktig verdi er likestilling, der er Norge ledende i verden. Det er ikke noen av landene migrantene nå kommer fra, det er ikke tilfeldig. Det er ikke tilfeldig at det er nettopp innvandrere fra Midtøsten som kontrollerer døtrene sine, jomfrusjekker dem og tvangsgifter dem. Når du i Europa 2017 risikerer å måtte betale den ultimate prisen for noe så banalt som å ha tegnet en tegning, er det noe som ikke stemmer. Du forstår at det er alvorlig, ikke sant? Du skjønner vel at et samfunn der islam og kulturer fra Midtøsten og Afrika kommer til å spille en mye større rolle vil være et radikalt annerledes Norge? Det er ingenting galt i å motsette disse ekstreme forandringene. Det er ikke fremmedfrykt. Jeg elsker andre kulturer og jeg respekterer alle folkeslags rett på sine hjemland, inkludert nordmenns rett til Norge.

14.08.2017 kl.22:23

De demonstrantene mener det samme som deg, og tyr gjerne til vold og dreper de som er uenige med dem. Siden du er så opptatt av generalisering, skjønner du hvorfor jeg syns det er problematisk med sånne holdninger.

Likestillingen i Norge er ganske bra, det er jeg enig med deg i, og tvangsekteskap er selvfølgelig en uting. Mener du da at disse kvinnene som blir offer for tvangsekteskap, har det bedre i sine egne hjemland? Du kan ikke påstå at du bryr deg om likestilling hvis du ikke bryr deg om kvinner fra andre deler av verden enn din egen? Hvor stopper solidarieten din for andre kvinner Svinesund? Hellas? Tyrkia?

Mener du at det er greit med tvangsekteskap i midtøsten så lenge vi kan tegne Muhammed i Norge?

Maria Zähler

14.08.2017 kl.23:08

Anonym: Som borger i lille Norge vet jeg at jeg og mitt land ikke på noen måte rår over forholdene i andre stater. Likestilling begynner hjemme. Vi kan ikke ta ansvar for alle i verden som lider.

14.08.2017 kl.23:18

Så du bryr deg ikke om de jentene som blir giftet bort, med mindre det skjer i Norge så du kan bruke det som et argument mot innvandring? Veldig sympatisk.

E

16.08.2017 kl.03:25

Kjære Anonym. Du redder ikke verden ved å ønske alle velkommen til Norge. Da sprenges veldferdsystemet, som er noe av grunnen til at mange ønsker asyl i Norge. Hvem skal betale inn alle skattepengene som trengs for å brødfø dette? Du må redde mennesker der det trengs. Bruk heller pengene der. Send inn riktige verdier til landene som trenger det, ikke importer deres umenneskelige verdier. Du løser ikke Midtøstens ekstremt dårlige holdninger ved å sende dem til et land ganske ateistisk, ganske opplyst og ganske utviklet. Kun et fåtall lærer seg språket, normene og jobber, bidrar til samfunnet. De fleste sitter hjemme, driver kriminalitet, får leiligheter i Norges dyreste boligmarked. DISSE skattepengene kunne kommet mye lenger i landene der gjelder. Hjelp dem der de er og forsøk faen å fårstå det, man.

Skriv en ny kommentar

Maria Zähler

Maria Zähler

25, Oslo

Høyrevridd, konservativ Osloborger.

Kategorier

Arkiv

hits