Muslimer, slutt å sippe. Det er ikke synd på dere.

Jeg er ateist og ser ingen behov for religion, som for meg har like mye nytteverdi som eventyr eller annen skjønnlitteratur. Samtidig er jeg fullstendig klar over at jeg, som alle andre nordmenn, har en tydelig kristen kulturarv, selv om få av oss faktisk er personlig kristne. Det er noe vi bør ta vare på. Kristendommen har blitt nødt til å tilpasse seg vårt moderne samfunn. Med ytringsfrihet kom religionskritikk. Kirken ble utfordret og tvunget til liberalisering. Dermed er kristendommen slik vi kjenner den i Norge i dag, nærmest harmløs og av og til nesten litt koselig, selv for en ateist som meg. 

Da er det noe annet med islam. Ingen religion later til å følges så bokstavelig som islam.  
Et stadig sterkere islam i Europa er den fremste trusselen for europeiske kvinner. Kom ikke til meg og snakk om islamofobi. Ikke skjem deg ut. Ordet fobi indikerer at det er noe irrasjonelt over min frykt. Hvordan kan det være irrasjonelt å frykte en ideologi som sier at kvinners ord er verdt halvparten av en manns? Hvordan kan det være irrasjonelt å frykte islam, når vi kan se rett fremfor oss hva som går igjen der islam dominerer? En norsk kvinne ble arrestert da hun meldte fra om voldtekt i Dubai. I Indonesia, som ofte dras frem av venstresiden som en liberal, muslimsk stat, ble en homofil mann pisket for noen uker siden. Vestlige feminister snakker gjerne om at vi lever i en voldtektskultur, selv om voldtektsmenn er avskydd her til lands og straffes om ugjerningen bevises. Jeg har derimot ennå til gode å høre de samme feministene snakke om den faktiske voldtektskulturen, som finnes i islam. 
For hvilken religion sier at en voldtatt kvinne må ha 4 mannlige vitner for å få gjerningspersonen dømt? I hvilken religion hadde den fremste profeten, det flotteste eksempelet til etterfølgelse for alle troende, sex med sin 9 år gamle kone? Hvilken religion hevder i stor utstrekning at kvinner (men ikke menn) må kle seg på en spesiell måte for å ikke distrahere det motsatte kjønn? Svaret er islam, islam og islam. Islam er grobunnen for reell voldtektskultur og ledende feminister bruker tiden sin på å fabrikere løgner og overdrivelser om kvinners stilling i Vesten. 

Kvinner er faktisk likestilte i Vesten. Feminister kan protestere på det, men det er ingenting i vårt samfunn menn kan gjøre, som kvinner ikke har mulighet til. Det er faktisk det likestilling er, like muligheter. I blant møter man på menn som diskriminerer kvinner eller utøver vold. Men sånn er det når vi er et samfunn bestående av individer som har fordommer, tankesett og anskuelser uavhengig av hverandre. Du vil også møte kvinner som behandler menn (eller kvinner) dårlig. Å snakke om systematisk eller institisjonalisert, patriarkalsk diskriminering av kvinner i Vesten er bare pinlig. I den islamske verden er det derimot helt på sin plass. Der mangler man selve fundamentet for likestilling, nemlig likhet for loven. Da snakker vi institusjonalisert diskriminering. 

Islamofobi finnes ikke. Det er et ord konstruert for å stilne kritikk av islam og stemple skepsis som noe på linje med homofobi eller kvinnehat. For å skremme folk fra å snakke ut og være til bry for venstresidens massemigrasjonsprosjekt. Muhammad var en brutal krigshisser og en  degenerert polyamorøs og pedofil voldtektsmann og muslimer kan ikke nevne ham uten å være nødt til å si "fred være med ham". Og vi kan ikke stille spørsmål ved det. Og attpåtil må vi venne oss til at folk i våre vestlige demokratier kan bli myrdet for noe så banalt som å ha tegnet en tegning. Vi må helt plutselig adlyde islams blasfemilover. Sier du i mot, vil de klistre merkelappen "islamofob" på deg. 
Men, islamofobi finnes som sagt ikke. Hvor rart hadde ikke vært om de som kritiserte kristendommen ble stemplet som kristenfobiske? Det er kun islam som får holde på sånn. 

Det er på tide å innse at selv om alle mennesker er like mye verdt, er ikke alle kulturer likeverdige. Æreskulturen i islam er underlegen vår moderne, vestlige kultur. Det er jo en grunn til at folk flykter fra muslimske land til Vesten, ikke sant? Våre samfunn er langt rikere, mer stabile og tryggere. På grunn av vår kultur. 
Vi må stoppe massemigrasjonen og gjøre det klart at islamske verdier ikke har noen plass i den vestlige kulturkrets. Vi har ikke en plikt til å bli flerkulturelle, vi har rett til å hevde vår nasjonale identitet. Vi må kreve å få ta vare på vår kultur og våre verdier fra Opplysningstiden. Masseinnvandring fra Afrika og Midtøsten kommer utvilsomt til å gjøre vårt samfunn mer som Afrika og Midtøsten. Vi må si nei til den radikale demografiske endringen av Europa og ja til konsensus og verdimessig homogenitet. Kun da kan vi trygge velferdssamfunnet og nasjonen for fremtiden. 

Og muslimer, slutt å sippe. Det er ikke synd på dere.


 

99 kommentarer

Ei_heks

12.07.2017 kl.21:42

WOW <3

Runar

13.07.2017 kl.01:04

Veldig bra skrevet!

Ronja Dahl

13.07.2017 kl.12:30

Helt enig!

Torunn

13.07.2017 kl.13:41

*stående applaus*

Eivind

16.07.2017 kl.09:16

Nok et glimrende innlegg! Offermentaliteten sitter svært løst i de miljøene, og relativistene ? med sin evinnelige stakkarsliggjøring og lavere forventningers rasisme ? nærer denne offermentaliteten ytterligere. Hvis ikke relativistene snart legger fra seg denne rasismen og stakkarssliggjøringen av muslimer, kommer hele det norske systemet til å bryte sammen.

Jan Andre

16.07.2017 kl.14:18

Veldig bra! Vi tenker likt.. er det mulig å annonsere på dine sider? :)

Anne

16.07.2017 kl.16:13

Veldig bra skrevet, helt enig. Tenker akkurat det samme! Syntes det er rart at flere ikke forstår dette.

Kristine

16.07.2017 kl.18:11

Utrolig bra skrevet! Så enig! :)

Ståle Ofte

16.07.2017 kl.18:56

Klar tale :-)

Bjarne Sørensen

17.07.2017 kl.08:21

Godt skrevet og du har rett i alt du sier om islam? stå på...

Danny

26.07.2017 kl.14:40

Amen sister. Vi trenger flere kvinnelige røster som deg.

Merete Hodne

04.08.2017 kl.14:05

Du er min nye favoritt <3

04.08.2017 kl.14:40

Du er super 😀

Maral

04.08.2017 kl.15:09

Herregud, så flott skrevet. Jeg er en jente fra Iran selv og er rett og slett enig i ALT du skriver. til mer Islam det blir i verden, til mindre frihet har man!! Så politikere må virkelig skjønne hva de holder på med, før det er for seint.

Robert

04.08.2017 kl.15:41

Du fikk lagt ord på hva mange av oss tenker, veldig bra og takk skal du ha.

Jarle

04.08.2017 kl.16:05

Meget bra. Stå på.

Ole P

04.08.2017 kl.16:47

At unge mennesker kan få frem sitt budskap på en så god måte, gir meg tro på fremtiden trodd alt

torkel

04.08.2017 kl.17:58

Nå har du gjort deg selv til et hat objekt fra visse psykopatiske miljøer.

Hikki

04.08.2017 kl.18:51

Ingen som sier det er synd på oss. Kun alla andra som er redd oss 😂😂. Hvis du har läst dig opp på kristendom og judedomen så hade du sett fler likheter än du vill 😉. Kun at kun få praktiserar kristendom. Er oftast i stängda miljöer. I denne del av världen. Men respekterar din mening. Bara håll dig til fakta når du refererar til andra. Elrs blir du bara en hycklare. Samma som IS er inom islam. Ikke islam folk flykter ifra. Det er krigen som Vesten lager i muslimska delen av världen 😉. Bara sån til informasjon. Elrs flott inlägg för dina personliga åsikter. Og för folk som sitter med lite historisk og religiös kunnskap 😊

Maria Zähler

04.08.2017 kl.19:09

Hikki: Nei og nei, hva slags historie er det du har lært deg da? Det er jo muslimer som sipper og klager og finner på begreper som "islamofobi" og leker offer i debatten, det er merkelig at du ikke har fått med deg det.Kan du lese i det hele tatt? Det er jo en masse i bibelen jeg finner forkastelig, men det er jo så få kristne igjen i Norge og de som er kristne tror ikke på alt som står der. Det er noe annet med Islam, dere nekter jo for at boken deres er skrevet av mennesker og svært mange er bokstavtro. Du kan ikke bare si at fordi andre religioner har problematiske sider, så er det feil å kritisere det som er problematisk i islam. Det er ikke et argument. Dine "fakta" høres suspekt subjektive ut. At Vesten burde holde seg unna muslimske land er jeg enig med deg i. Så kan muslimer flest holde seg unna Vesten, med mindre de vil jobbe her og bli som oss. Det hadde vært best for alle.

Hikki

04.08.2017 kl.19:18

Spännande 😉😉. De som sipper er dem som klager på alt dette. Sipping på homofobi er veldigt veldigt liten del av 1/4 av världens befolkning som er muslimer. De som er mest homofoba er vel de nazistiska grupperingarna og ultra nationalister runt om i Europa. Som även er veldigt kristna. Var Vatikanen som gav ekonomisk stötte til Hitler og Mussolini 😉. Dette kunde sikkert du og jeg diskutert i flera uker. Bra du lager debatt runt dette. För det trenges. Men på riktiga grunnlag og fakta. Og det fra begge sine sider. 😉. Så länge det blir diskussionen og ikke smutskastning. Det er to forskjellige ting. Men som sagt du har din åsikt. Og den ska du få ha til 110%. Ingen som skal elr kan ta den ifra deg. Men ikke generalisera alla muslimer. Ingen som klaga på når Norge trengte arbeids invandring. Og fick detta land opp og gå 😊. Uansett God helg 😊.

Hilde Stangeby

04.08.2017 kl.19:19

Supert innlegg 👍

Moskus

04.08.2017 kl.19:31

Wow! Du satte skapet på plass! Du er den nye helten min :)

J. Magne Nordahl

04.08.2017 kl.21:56

Jeg bruker ikke skrive kommentarer i blogger, men nå kunne jeg ikke la være.

Fantastisk godt skrevet, og en utrolig god innsikt. Jeg tar av meg hatten for deg unge kvinne.

Dette må være det beste jeg har lest på lange tider, og jeg leser mye.

Nina Loraas

04.08.2017 kl.22:28

Du er en sterk og vakker kvinne...

Respekt.

Janne

05.08.2017 kl.01:18

Knallbra skreve

M

05.08.2017 kl.01:45

Nå er det mye større innvandring fra sverige og polen enn fra "muslimske" land, og går du litt i dybden på kristendommen vil du nok finne en del syke greier der også (ref til dine muslimske eksempler). Ellers er jeg helt enig i at religion er noe sprøyt, men stopp å spre hat og usann fakta for det

Maria Zähler

05.08.2017 kl.13:19

M: et er ikke-vestlig innvandring som kommer til å øke mest i årene fremover. Det spiller ingen rolle for det norske samfunnet om der finnes mye gammelt grums i Bibelen, fordi nordmenn, også kristne, ikke tror på alt dette. En ting er hva som står i bøkene. En annen er hva som blir praktisert. Det er ikke tilfeldig at land med muslimsk majoritet både kommer dårligst ut i likestillingsrangeringer og har straff for homofili. Hvordan har det seg at Norge og andre vestlige land topper de samme rangeringer? Det har med kultur og gjøre, bl.a. Det må være lov å kritisere en religion uten å bli anklaget for å spre hat. Jeg sprer heller ingen usannheter, så det må du nesten forklare.

Martin Krebbers

05.08.2017 kl.02:03

.....MARIA ZÄHLER....wanna marry me ;-*

https://youtu.be/dGghkjpNCQ8

Skjalg Kristiansen

05.08.2017 kl.02:33

Fantastisk godt skrevet Maria.

Og du som skjuler deg under navnet Hikki kan du gi meg ett eksempel på ett velfungerende muslimsk land. Sitter å hyler om vestlig imperialisme men Islam ødela ett velfungerende Nord Afrika,Midt Østen som var kristne bystater jødisk og drusisk osv. Raserte høykulturelle Iran. Kan du være så snill å gi ett eksempel på hvor Islam har hatt en positiv effekt på samfunnet. Pr idag er det flere slaver i Araber verden enn alle de som ble skippet over til Amerika over en periode på 250 år.Stamme samfunn og ikke noe annet.

Ole Lie

05.08.2017 kl.05:38

Fantastisk bra skrevet !

Tror dette må være den beste oppsummmeringen av problematikken jeg noensinne har lest.

Desverre vil nok garantert de som burde lese dette holde seg langt unna artikkelen. De vil jo ikke lese slike 'islamofobe' innlegg og foretrekker heller å forbli i sin venstrevridde offerboble.

Ha en fin dag og takk for at du ga meg en god start på dagen :-)

Robert M

05.08.2017 kl.05:55

BRA!

edward dawes

05.08.2017 kl.07:37

i vest er Gud blitt nesten et rykte

Thomas R

05.08.2017 kl.08:52

Her treffer du spikeren på hode og får med deg essensen. Det er kortfattet, faktabasert og tydelig. Du sier det andre bare tenker, men ikke får frem. Full pott ifra meg!

Jan-Tore Pettersen

05.08.2017 kl.09:15

Flott skrevet 👍👍👍

Tobias

05.08.2017 kl.09:38

Bra skrevet og du får sagt det mange prøver å si. Gode meninger!

05.08.2017 kl.12:01

Tar av meg hatten, fantastisk godt skrevet.

Tom

05.08.2017 kl.12:42

Nydelig 😀👏

05.08.2017 kl.13:48

Jeg aplaudere flott skrevet 😆

Anne-Grethe Christensen

05.08.2017 kl.17:04

Er glad for at neste generasjon KAN tenke selv og ser galskapen i samfunnet.

Tusen takk for en god artikkel😃

Kathrine

05.08.2017 kl.18:55

En av de bedre artiklene jeg har sett på lenge. Dette er kvalitet og fakta. Tusen takk! :D

roff

05.08.2017 kl.19:24

Begrepet islamofob er egentlig noe som bør omdøpes til islamist-ofob, en frykt som jeg tror de fleste deler uansett religion. Å sette seg i offerrollen vil slå tilbake. Igjen møter vi de samme tingene som prøver å bli snik innført: patriarki og isolering av kvinnen fra samfunnet, men det er forkledd under den hellige "multikulturen" maskert som frihet eller en "rettighet". Hvor har vi hørt dette før?

05.08.2017 kl.20:19

Også kristendommen har sine rare regler. Kvinner skal tie i forsamlinger. Kvinner skal ha noe på hode i Guds hus. Maria var forøvrig bare 14 - 15 år da hun ble gjort gravid med Jesus.. Jeg er som bloggeren ikke belest hverken når det gjelder bibelen eller Koranen . Men jeg vet at det i begge bøker er en god del som ikke er bra og en god del flott tankegods.. Slutt å sippe både kristne, muslimer og ateister sier nå jeg.

Maria Zähler

05.08.2017 kl.21:18

Anonym: Jo, men kristendommen har jo modernisert seg reelt de siste tiårene.

LiZe

05.08.2017 kl.20:26

Uff, skammelig innlegg. les koranen og du ser at det ikke er mye fakta i det du skriver :) du er tydelig påvirket av media. Hilsen norsk jente som har konvertert til Islam og takk Allah for det!

Maria Zähler

05.08.2017 kl.21:17

LiZe: Jeg har lest den, jeg. Og det jeg sier stemmer. Hva er det som er så usant?

Maria Zähler

05.08.2017 kl.21:26

LiZe: Kjernen i mitt innlegg er kritikk av en religion som tillater polygami, som priser en pedofil mann som det perfekte mennesket. En religion som ber kvinner gjøre sånn og menn gjøre slik. Nekter du for at disse tingene stemmer?

M

05.08.2017 kl.20:29

Delte denne på facebook, noen likte det som ble skrevet, men noen ble også "sippete".

Bra skrevet!

Per Atle

05.08.2017 kl.21:15

Jeg tar av meg hatten for Deg unge dame.

Dette innlegget viser at du har svært god innsikt i temaet.

Dette var fantastisk godt skrevet.

Håper flest mulig får ein aha opplevelse når dei leser dette.

Yasin

05.08.2017 kl.23:12

Her var det mye svada. Ingen kvinne islam trenger 4 mannlige vitner om hun blir vodtatt. Det er den som ser om en kvinne har sg med utenfor ekteskap og pesjonen som angir henne trenger 4 vitner

Maria Zähler

05.08.2017 kl.23:23

Yasin: Ok, men det bestrider jo ikke selve poenget mitt, at islam har en lang vei å gå når det gjelder likestilling. Det er ikke tilfeldig at der nettopp er muslimske foreldre som ber om jomfrusjekker av sine døtre. Det er ikke tilfeldig at det nettopp er land med muslimsk majoritet som rangeres som land med minst likestilling, bl.a i FNs egen Global Gender Gap report. Eller benekter du det faktum at Norge og andre vestlige kulturer har en mer offensiv likestillingspolitikk og at nettopp muslimske kvinner blir utsatt for sosial kontroll?

Tone

06.08.2017 kl.01:53

Nydelig nydelig å atter nydelig skrevet å reflektert. En fryd å lese motsvar fra de muslimske her. Du har så vanvittig rett. Å veldig veldig mange er enig i dette. Måtte bare flere politikere starte med å bruke hjernen.

oskar

06.08.2017 kl.08:08

en utrulig bra skrevet kommentar ja. All ære til deg for si noe så 100% fornuftig som detta. har ingenting mot muslimer men de exstreme har ikke noe i vesten å gjøre. la dem som virkelig treng hjelp få det istedet for dem som kan betale komme til Europa, dem som har da masse penger har da ikke noe problem der hjemme vil eg tru

Mikkkel

06.08.2017 kl.08:20

Flott med engasjement, men dette er lite annet enn hva man hører opp ad stolper og ned ad vegger fra folk ikke gidder å lese seg opp på fakta. Problemet er ikke religion, feminisme eller innvandring, men at folk er for late til å være interesserte i andre folk og lære andre mennesker å kjenne. Det er skrevet mye om islam og kristendom og om forholdet mellom øst og vest, og hvis du har et virkelig engasjement for dette, finnes et hav av kunnskap og informasjon hinsides late artikler på nettet. Noen små steder å begynne: det er ikke islam, men nasjonal lovgivning som gjelder i arabiske land, akkurat som det var nasjonal lovgivning og ikke kristendom som f.eks. kriminaliserte ulike homofile relasjoner til langt opp i vår tid i Norge. Les deg opp! Sharia er ingen lovtekst, men juridiske prinsipper som er stadig gjenstand for tolkning, akkurat som sivilrett er hos oss. Les deg opp! Og klestradisjoner varierer på tvers av tidsaldre og områder - søk på lord Cromer, og les deg opp! Med engasjement og ordmakt kan du komme langt, men da bør du ha flere kilder enn kunnskapsfattige påstander på document.no og hrs. Les deg opp og lykke til!

Maria Zähler

06.08.2017 kl.10:44

Mikkkel: Mikkkel: Nei, her er det nok du som bør "lese deg opp" og lære deg å tenke litt logisk. At det er nasjonal lovgivning som gjelder i land med muslimsk majoritet er det ingen som bestrider. Men så er det også slik at disse landenes lover er helt eller delvis basert på islamsk rett. Det burde være unødvendig å fortelle deg. Sjekk ut hvilke land som har dødsstraff for homofili og se hvor kvinner har færrest rettigheter. Det er ingen tilfeldighet at det ser slik ut. Du snakker som om den nasjonale lovgivningen kom fra ingen steder. Selvsagt forbød man homofili med religiøse motiver, også i Norge. Det forstår du vel? Så har heldigvis ting forandret seg her. Kristendommen er ikke hva den var i Norge i dag. Det er takket være at folk begynte å stille spørsmål til gammeldags moralisme og religiøs intoleranse. Det er bl.a et resultat av vellykket religionskritikk. Nå må samme skje i islam. Men da må arrogante folk som deg slutte å gjenta dere selv (les deg opp!! Ble litt karikert) og slutte å benekte at det finnes problemer.

Rune

06.08.2017 kl.09:29

Imponerende godt formulert.

Du burde få en større arena.

Dine tanker hadde løst mange problemer...

Stå på..

Carl Anton Larsen

06.08.2017 kl.11:50

Hei!

Dette var eit godt innlegg og eg er einig med deg i det som du skriv,for og gjere det tydleg og klart so er han Muhammed ein mann som skreiv denne koran psykisk sjuk sinnsforvirra og gal på alle mulige måtar,da kan ikkje beskrivast på anna måte,for det han har skreve det oppfordrar til og hate andre mennesker som ikkje likar islam og drepe dei slik at det blir berre islam som rår her på kloden.

Men det må dei menneska som har vet og sunn fornuft skjøne at det må stoppst før dete r for seint og gjere noko med det,og vi har ei som verkeleg vil gjere noko med det og det er Sylvi Listhaug og hp respekterar eg fult ut med alt arb.og gjer,for det er ei dame som forstår at dette ikkje må skje og at det må stoppast dette galehuset som heiter Ap og Sp og fleire parti som vil ha endå meir innv.til noreg.

Svein Brandtzæg

06.08.2017 kl.12:27

Utrolig bra skrevet, og veldig enig med deg.

Tore

06.08.2017 kl.13:51

Takk, godt og poengtert innlegg. Applaus fra meg! Det blir nesten komisk å lese de krampaktige "motinnleggene" enkelte er inne og avleverer her, det blir noe grunnleggende hjelpeløst og uærlig over det.

Mille

06.08.2017 kl.16:16

En del kommentarer her viser faktisk at enkelte muslimer ikke har lest, eller forstått, sin koran! Det å benekte innholdets sannhet er høyst vanlig, kun eksmuslimer er oppegående nok til å ha avslørt islam! Meget godt og riktig skrevet av deg!

Jørgen

06.08.2017 kl.17:20

100% enig. Godt skrevet.

omg

06.08.2017 kl.20:33

omg

Mikkel

06.08.2017 kl.22:10

"At det er nasjonal lovgivning som gjelder i land med muslimsk majoritet er det ingen som bestrider. Men så er det også slik at disse landenes lover er helt eller delvis basert på islamsk rett. Det burde være unødvendig å fortelle deg. Sjekk ut hvilke land som har dødsstraff for homofili og se hvor kvinner har færrest rettigheter. Det er ingen tilfeldighet at det ser slik ut. Du snakker som om den nasjonale lovgivningen kom fra ingen steder."

Når jeg oppfordrer deg til å lese deg opp er det fordi du kanskje da blir bedre istand til å forklare hvordan denne påståtte sammenhengen mellom islam og maktmisbruk tar seg ut gitt historiske kjensgjerninger, som at Iran fikk sin kvinnebevegelse allerede i 1910, Tyrkia ble offisielt sekulært i 1924 og Libanon fikk en grunnlov i 1926 som var basert på liberalistiske prinsipper fra fransk tradisjon. Det Ottomanske riket var et multikulturelt samfunn med stor grad av religiøs toleranse, og jøder i det muslimske Spania nøt så store friheter og rettigheter at de flyktet sammen med muslimene da katolikkene kom og avkrevde at de konverterte til kristendom under trussel om grove avstraffelser og døden. De forholdene som du beskriver er i overhengende grad oppstått i løpet av de siste 50 årene, og da blir det litt underlig å hevde at dette er representativt for en religion som er 1500 år gammel. Samtidig hopper du glatt bukk over at europeiske terrorgrupper på 70-tallet utførte aksjoner med langt større skadeomfang enn muslimske grupper i vesten - kanskje med unntak av 9/11 - og at det ikke er mer enn en generasjon siden at millioner av mennesker med normavvikende adferd ble forfulgt, torturert og henrettet i hjertet av Europa - i Tyskland, som også er en av de sterkeste leverandører av europeiske opplysningstradisjoner, herunder sekularisme, vitenskap og rasjonalitet.

Så nei, det er ikke tilfeldig at verden ser ut slik som den gjør akkurat nå, og som du bedriver grove generaliseringer på bakgrunn av, men det er langt mer komplisert enn islam/ikke-islam. Og det er der jeg tror du har noe å hente på å lese deg opp. Det er ikke ment som en hoverende hersketeknikk fra en som hevder seg å vite mer, men som en ærlig oppfordring til en som har tydelig engasjement og ordet i sin makt for at du skal få mer å tilføye ordskiftet. Så kan du mene hva du vil i etterkant - heller en dyktig motdebattant enn en kunnskapsløs fanklubb :)

Maria Zähler

07.08.2017 kl.16:59

Mikkel: Du vet jo ingenting om hvor mye jeg har lest. Det er riktig at land med muslimsk majoritet har vært bedre tidligere og jeg forstår hva du mener med at dette ikke er islam/ikke-islam og tar det til etterretning. Likevel, jeg tillater meg å poengtere at utviklingen i Midtøsten de siste tiårene, som f.eks i Iran, nettopp er et resultat av islamsk påvirkning. Det er jo islam som har gjort seg mer gjeldende og fortrengt tidligere sekulære og mer liberale holdninger. At Tyrkia med Atatürk i spissen stod for en omfattende sekularisering er jo ikke islams fortjeneste, eller? Jeg skriver jo ikke om Midtøsten generelt i innlegget, jeg skriver heller ikke om muslimer som mennesker. Jeg skriver om en religion og kritiserer dens innehold. At Iran var sekulært en gang i tiden frikjenner ikke Islam for den intoleranse og urett som oppstår når islams innflytelse øker. Sekularisering skjer jo på tross av religion, ikke på grunn av, eller er det jeg som er helt på viddene? Jeg tror det er best å la være å anta hvor mye andre har lest og heller diskutere sak. Jeg er ikke uenig med deg, men jeg syns ikke det du kommer med er så vesentlig. Det vi tydelig kan se i undersøkelser og statistikk, som jeg også har delt her på bloggen, at muslimer (i 2017) har holdninger som oppleves som bakstreverske i et norsk likestillingsperspektiv. Når disse holdningene i stor grad stemmer overens med en bokstavtro tolkning av koranen og hadithene, som jeg har lest en del av, så blir det litt rart å frikjenne islam for å ha noe som helst med dette å gjøre. For å si det sånn, hvis muslimer blir mer homovennlige, så ville det være svært oppsiktsvekkende om man ga islam æren for det. Det er du kanskje enig i?

Robert Chadis

06.08.2017 kl.22:21

Sultan sounds like a victorian who refuses to mention sex, or nixon who tries to hide from watergate, or hitler demanding diplomatic respect. Such people have something to hide. They try to exploit what sultan calls norwegian manners. But there used to be a british victorian expression meaning impolite---#norwegian manners#. I guess sultan would have accepted questions from a male. I shudder to imagine what would have happened to sylvi in pakistan, turkey, afghanistan, etc. Actually, sultan should have of course gladly seized the opportunity to repudiate islamic bestiality---was he afraid to?

//////////

The language culture task is complex. When can an immigrant properly be part of a jury? Or be a police officer? What is adequate knowledge of language? What about english, which is spoken widely in norway (i assume my english is readable by norwegians on facebook). What about dislexic people?

I have resided in oslo several decades, but my norwegian language skill is rudimentary. My personal experience was based on fact that i am a highly educated bostonian and friends and relatives especially wanted to learn from my speaking english. By the way, when i tried norsk in stores clerks thought of me as a foreigner but when i used english i was respected as an englishman. I got a job that did not require language skill. But, even today, when i can read, speak and write norwegian on an elementary level, i would not be able to participate in a jury. I am, of course, fortunate in coming from usa, instead of e g eritrea. But i do emphasize that when norway brings folks in from alien cultures there is a lot of work to do to teach them our real values. And how norwegians bring up children. Accordingly, again, do the arithmetic. Do not do too much of the good. There are 5000000 norwegians and there are 65000000 refugees. Serious policy is needed, especially as the number of refugees will multiply with world-wide over-population in countries which do not share our values. Norwegian lutherans and catholics are foolish to overestimate the power to convert atavists. Most people do not like to abandon the beliefs they grew up with. Of course, as envy is a basic emotion, many throughout the world view norway as a prey animal, like lions see zebras.

///////

Listhaug is correct. Law and order must be taught from early childhood. When children know a law is broken but keep silent they learn crime is alright. A basic task in society is to break the foolish generational loyalty among kids that gets them to not report mobbing to teachers. Teachers must be taught by government to embody the law, and to represent justice. People who flout norwegian law by teaching their kids to lie set wrong pattern for future lives of kids.

/////////////

https://www.nrk.no/norge/utdanningsforbundet-reagerer-kraftig-pa-listhaug-utspill-1.13628376

#could seem discriminatory.# could? seem? That shows he (Steffen Handal) is exploiting his union to express his own political opinions as demagogue. In no real-life situation does a justice system bow to shyness or say gee what if we are misunderstood. Handal sounds like a paranoid sissy.

..............

https://www.nrk.no/norge/_-innvandrere-utpekes-som-syndebukker-i-verdidebatten-1.13628155 english translation is not adequate.

Anyway, norwegian values are not cheese, they are e g separation of church/state, anti-sexism, modern secular intelligent culture, science---important issues children must be taught and adults must promote for future.

Jonatan Atneosen

07.08.2017 kl.18:08

Holy shit, for noe pisspreik. Verdens problemer løses ikke med hat, men med kjærlighet og forståelse. Mange av de negative tingene dere sier om muslimer er rett og slett bare usant, og resten gjelder bare en liten del av muslimer. Hvor mange muslimer kjenner du egentlig? Godt liksom?

Tror forresten du også har misfrstått hva ordet fobi faktisk betyr. Fobi, eller phobos, er selve definisjonen på frykt. Virkelig, nervepirrende frykt. Les en bok.

Med andre ord, de fleste av dere her lider av Islamofobi, per definisjon. Ironisk nok vil jeg si at deres frykt for Islam i dette tilfellet faktisk er irrasjonell. Det er ingen "snikislamisering" på gang. Klart du har noen ekstreme muslimer som lager mye lyd i media, spesielt rundt hovedstaden, men slik er det med høyreekstreme nordmenn også *kremt*. For ikke å snakke om Breivik...

Muslimer flest (ja, flest) kan ikke fordra ekstreme islamister og "terrorister". Faktisk hater de dem på et nivå vi ikke en gang kan forstå. Selv om terror-hendelsene den siste tiden har vært grusomme, kan det ikke måle seg mot behandlingen muslimer i midtøsten selv har måttet gjennomgå pga ekstreme Islamister. Imamer verden over nekter å begrave terror-dømte muslimer. Dette sier litt da det står flere plasser i koranen, og andre religiøse tekster, at alle fortjener en verdig begravelse, uansett hva. Da sier det litt når ikke bare en eller to, men veldig mange imamer nekter blankt.

Vi må slutte å skape splittelse i verden. Det er et av de største problemene verden står ovenfor i dag. Det kommer til å gå til helvete hvis vi alle ikke skjerper oss. Og ikke frekt ment mot deg OP, men å skrive slike artikler er som å hive bensin på bålet.

One love for faen da! <3 :/

Maria Zähler

07.08.2017 kl.18:55

Jonatan Atneosen: Du kan ikke bare påstå at homofobi og kvinneundertrykkelse er noe som de aller fleste muslimer misliker uten å backe det opp med fakta. Jeg bruker undersøkelser og statistikk til å underbygge poengene mine. I følge Pew Research mener så mange som 80-90 % av muslimer i ulike land at en kone alltid må adlyde sin mann. Jeg kan for øvrig opplyse om at han jeg er sammen med har muslimsk bakgrunn. Det er ikke irrasjonelt å være skeptisk til en religion. Religion har, som du vet, voldet mange mennesker stor skade opp i gjennom historien. Du ville aldri ha kalt noen som kritiserer enn annen religion for fobisk, så spar deg. Man skal ikke forstå alt hele tiden. Vi må snakke ut mot urett og dårlige holdninger når vi ser dem, islam skal ikke unntas fra disse prinsippene og vi skal ikke forstå ting som går på tvers av det vi mener er riktig. Det er ikke tilfeldig at det nettopp er muslimske foreldre som jomfrusjekker døtrene sine. Du trenger ikke være så arrogant, jeg leser kanskje mer enn deg.

Megan

07.08.2017 kl.22:00

Girl got balls! Du har så rett så rett. Hurra for deg dama! Enig i hvert et ord.

Paolo

07.08.2017 kl.22:38

Vi er svake, ettergivende og tolerante. Ååhh så tolerante vi er. Her er Vesten i møte med Midtøsten: Oi, fornærmet jeg religionen din..unnskyld, min er selvsagt verre. Oi, du syns jeg er mindre verdt enn deg siden du er mann og jeg kvinne..unnskyld at jeg sto i veien for deg, du har nok rett i det. Oi, du syns jeg har for lite klær..unnskyld, jeg får kle på meg. Oi, du voldtok meg..unnskyld, jeg skulle kledt på meg. Oi, du og alle kompisene dine har omringet meg på dansegulvet og tafser på meg...unnskyld for at jeg ser fin ut og har på kjole som inviterer til sex med alle som ønsker det. Oi, jeg tegnet en karikatur og nå vil du drepe meg, ja det var nok dumt av meg. Unnskyld! Unnskyld!! Unnskyld!!!

Blæhrk! Islamister, bokstavtro mennesker, nynazister, kristenfundamentalister...jeg liker ingen av dere. La folk være i fred og praktisér dritten deres hjemme, og bare der!

Muhammad yousaf

07.08.2017 kl.23:07

I am feeling much pity on author. Who has no clue of what islam is. Author has ZERO studies and knowledge about islam. I would suggest you to read first about Islam then write your opinion about different religion.

Maria Zähler

08.08.2017 kl.01:39

Muhammad yousaf: If you are unable to make a simple comment in Norwegian I seriously doubt you have understood the essence of the article. Everyone knows that the Islamic world as per now is the least progressive of all. Learn Norwegian.

Omaid

07.08.2017 kl.23:35

Kjære deg, ser ut som du har tolket Islam feil.. ja eg er enig med deg om en del ting og tang du skrev men er uenig i det meste....

Let me take it over in english to explain it better :)

1) if muslims were so dangerous as u see or hear in media, do you really believe that most of the European countries would be so peaceful? Specially Norway...

2) If we were like the media tell you, there would be bomb explosions in every single city of Europe...

3) You guys are so brainwashed that whenever/where ever something happens, you guys label it "Isis, Al-qaida, Taliban etc etc.... an example July 2011 when so called Norwegian who planted bomb in Oslo... The first ting they shown at news were blaming Islam and muslims for it.... but who was behind that bomb blast? A Muslim? Hmm nope!!

4) We are not the terrorist but You guys are! White ppl are the biggest terrorist in the whole planet, and I'm talking about brainwashed people like you not Kristians.... no matter what religion we believe in if you read it properly you will find out that all of them all exactly the same.... I'm talking about Bible, Quran, Gita etc etc.. in every single of them u will be told to be nice to each other and help other as much as you can without any expectations...

5) I'm sure that u will name 9/11 and most of the attacks.. but before you do that let me tell you to do some research before u blame if on Muslims... if you want I would love to send you link for the full documentary about what really happened...

Taliban, Alqaida, Isis they are creation of America, I can come with more facts or link u if u like :)

Last but not least: If you were looking for attention or popularity then I must congrat you cuz you did succeed :)

Have a great time 😊

Best Wishes

Peaceful Muslim :)

Maria Zähler

08.08.2017 kl.01:26

Omaid: Okay, firstly, if you are unable to even articulate a proper answer in Norwegian I highly doubt you have the necessary understanding of my language to understand the essence of my article.
Norway is a peaceful country because of the culture of Norwegians and the well oiled system we have created. Muslim migrants have made it less peaceful than it used to be. I know there are a lot of peaceful Muslims, but a lot of them still have views that I find unacceptable. Making homosexuality a punishable crime is something that 52% of British Muslims want. Look at what Pew Research has found on Muslims opinions on marriage, in different Muslim countries a staggering 70 to 80 and even 90% thinks that a wife is always to obey her husband. I don't find it particularly pleasant that these people with such a high likelihood of holding such views are coming to my country en masse. The thing is, most Norwegian Christians don't think that everything in the bible is 100% true. Is the same true for Muslims as well? That is not my impression.
I have never meant to say that only Muslims are terrorists or anything like it. I do agree that America and the West has done some incredibly damaging things in the Middle East and I wish for every ethnic group to have their homeland in peace. That goes for us Norwegians too. Norway is our home first and foremost, even though I do believe you can become Norwegian by adopting our way of life.

Miri

08.08.2017 kl.00:19

Hva med å bytte 'Ateist' med 'Rasist'?!

Greit du får frem dine meninger og tanker rundt dette. Og det som kommer veldig fint frem her, er at du følger med på propagandaen på TV. Svar oss, er det krangel og oppmerksomhet du vil ha frem med dette innlegget?

Favoriserer dere ateister religioner?! Jeg trodde ikke ateister la vekt på det. Jeg er mulism og jeg kommer fra et land der ingenting av det brutale du skriver her har hendt noen. Det er muslimer og katolikker der jeg kommer fra. Det har aldri vært konflikter grunnen religion hos oss. Jeg kan gå i bikini, jeg kan gå med korte bukser. Jeg har full frihet hver gang jeg er der, slik alle andre har der borte. Og jeg er kvinne! Merker du har lite anelse om mye du skriver her, når du legger alle oss under samme kam.

Selvom jeg ser at du har fokuset på å få oppmerksomhet med alt dette, så må du tenke på at du sårer mange som ikke kjenner seg igjen, og er muslimer.

Husk en ting til kjære deg. Norge hadde en befolkning på ca 2,5 millioner i 1998. Ingenting var spesielt utviklet. I mange år har vi ' de fæle menneskene' ut ifra deg, gjort mye godt for dette landet ( selvfølgelig er det mange kriminelle, men det er normalt i hele verden). Vet ikke hvor mye vondt Norge fikk av oss siden du ikke vil ha flere av oss inn her.

Igjen;

Husk at du får frem en god forklaring på hvordan en rasist er.

Takk for meg, lykke til med å få flere lesere og oppmerksomhet med dette :)

Maria Zähler

08.08.2017 kl.00:44

Miri: Norge hadde IKKE 2,5 millioner innbyggere i 1998 og var er i-land også da. Hvor har du fått det fra? Hvilket land kommer du fra da? Er det lov å være homo der også eller? Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i voldtekststatistikken, de har lavere sysselsettingstall enn resten av befolkningen og er i sin helhet et tapsprosjekt for Norge, selv om det finnes mange flinke innvandrere. Jeg har også undersøkelser og statistikk som underbygger poengene mine. Jeg bryr meg ikke om jeg sårer noens følelser. Jeg står for hvert eneste ord.

chaima

08.08.2017 kl.00:57

Jeg føler du misbruker ytringsfriheten din og at du ser ned på både islam og muslimer.jeg merker jeg blir provosert av dette, som en i kommentarfeltet skrev så bør du sjekke faktaene dine før du går offentlig med meningene dine. Jeg selv er muslim og kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver. Ja, i noen muslimske land eksisterer ikke kvinnerettigheter, men det har ikke noe å gjøre med islam som en relegion. Det handler om kulturen og regjeringen til landet. Foreldrene mine kommer fra et muslimsk land hvor demokrati eksisterer, folk der kler seg som i vesten. Og det finnes folk me forskjellige legninger der. Både jødedommen, kristendommen og islam har felles trekk, men det betyr ikke at alle muslimer kristene eller jøder lever opp til de tingene. Islam er en relegion som er for kvinnerettigheter, i mot vold og mishandling av kvinner, for at både menn og kvinner skal utdanne seg og m.m. Kvinner og menn er like mye verdt!! Trodde eller ei også i Islam. Slutt med hate ditt, det hadde betydd veldig mye! Grunnen til at folk fra Midtøsten flykter til vesten er fordi det er krig i landet de er fra. Selv Syria som er i ruiner nå var en gang et vakkert sted hvor folk kledde slik de ville og hadde sine egne meninger. Det bodde velutdannede mennesker der, men pga mennesker som har et feil bilde av islam (is) er alt det ødelagt nå. Regjeringen i mange afrikanske/arabiske land er korrupt, det er derfor mange andre land ikke har demokrati, hvorfor skylde på islam?? For meg framstår dine synspunkt som rasistiske og krenkende!! Les deg opp før du skriver. Btw Muhammed giftet seg ikke med Aisha pga han var pedofil, han gjorde det for å beskytte henne, for hun var foreldreløs og på den tida fantes ikke adopsjon og det var et frivellig ekteskap!

Maria Zähler

08.08.2017 kl.01:06

chaima: Muhammed hadde sex med Aisha da hun var 9. Der er så pedo som man kan få blitt det :) Det er fint at det finnes noen muslimske land med frihet, hvilket land kommer foreldrene dine fra egentlig? Jeg står for hvert eneste ord. Kulturer fra Midtøsten og Afrika har en svært lang vei å gå når det gjelder kvinners rettigheter. Les FNs Global Gender Gap report. Selvfølgelig spiller religion en rolle. Du kan ikke skille religion fra kultur. Religion har stor påvirkning på kultur, slik er det bare.

Jonas

08.08.2017 kl.01:41

På den ene siden prøver du og fremstå som seriøs når du tar opp undersøkelser osv. På den andre siden sier du "slutt å sippe". Har du prøvd å snakke med noen imamer eller gjemmer du deg alltid bak skjermen?

Maria Zähler

08.08.2017 kl.01:51

Jonas: Jeg kan ikke si at jeg ser noe poeng i det du skriver, å basere seg på statistikk og undersøkelser diskvalifisererer meg ikke fra å snakke om sipping. Jeg har snakket med imamer og det var en stor skuffelse.

Jonas

08.08.2017 kl.01:53

Hvordan var det en skuffelse? Fordi du allerede var fast bestemt på at det imamen skulle si var feil for deg uansett hva?

Maria Zähler

08.08.2017 kl.01:58

Jonas: Jeg vet ikke med deg, Jonas, men når en religiøs leder forteller meg at det er et sett regler for menn og et for kvinner så er det feil for meg. Det burde det være for deg også.

chaima

08.08.2017 kl.02:03

De kommer fra Tunisia, vel drit mange konger i fransk historie osv. giftet seg med unge kvinner det var bare slik det var før i tiden. Det er din mening,men føler det er undertrykkende at du kaller han for pedofil. for ikke sÃ¥ lenge siden var det vanlig Ã¥ gifte seg som ung, mange jenter/kvinner giftet seg da de fikk mensen. Det er ikke pedofili det er bare slik folk levde før. Nå har ting blitt annerledes og man har modernisert seg, de fleste muslimer er faktisk ikke så relgiøse.

Ahmed

08.08.2017 kl.02:11

Noe jeg la merke til i denne artikkelen som mange andre skriver om når de har noe å si om islam er at de tar opp profetens (fvmh) ekteskap med Aisha (ra) som om det var noe nytt, får det var ikke det. Kvinner i den tiden der ble giftet bort unge. Eks Richard den andre i England, var 29 år gammel når han giftet seg med sin andre kone som var bare 6 år gammel. Et annet eksempel er Henrik den åttende. Han var 49 år gammel når han giftet seg med Catherine Howard som var 16 år. Greia er at islam ikke har startet det her. Vi er ikke som de menneskene før oss var. En 6 åring kan ikke være en mor Idag, hun har verken styrke i hjerne eller kropp til å gjøre det, og i følge Islamske lover og regler er ikke det lov å gifte bort en ung kvinne som ikke er voksen nok til blir mor til en eldre mann. Vi separere mellom religion og kultur.

Maria Zähler

08.08.2017 kl.02:20

Ahmed: Det stemmer at f.eks konger før i tiden tok seg mindreårige koner, men så hylles jo ikke disse kongene som "perfekte" mennesker og eksempel til etterfølgelse slik Muhammed anses i islam, så det kan ikke sammenlignes.

Tomas

08.08.2017 kl.02:15

Typisk... ser det er populært å være islam hater for tida med all den oppmerksomheten man får.

Miri

08.08.2017 kl.02:27

Ja, mange er homofile der. Ingen har blitt steinet.

Stå for det du sier du. Det er jo jublende applaus fra nordmenn her. Du har nådd målet ditt vil jeg tro. Men at du ikke ser hele bildet er svakt.

Jeg prøver å formidle at du ikke trenger å kaste alle under samme kam! Hvis du er fra et land der det er brutalt, så gjør ikke jeg det. Jeg som muslim trenger ikke å bli synes synd på. Jeg har det fint, jeg opplever ikke det du forklarer lenger opp.

Og ja, man ser at du er kald hjertet person og at du ikke bryr deg om andres følelser, og hvem du sårer. De fæle menneskenes oppførsel du forklarer om lenger opp, har vel de samme følsene som har hjerte til å gjøre det de gjør.

Jeg er ikke imot noen som helst religion og vet islam har mange ting som ikke er menneskelige, men herregud det har alle religioner! Hvis kristendommen har blitt modernisert i Norge, så har den ikke gjort det i hele verden. Du tror for mye på det som blir vist på TV.

Ahmed

08.08.2017 kl.09:59

"eksempel til etterfølgelse slik Muhammed anses i islam" det er vel nettopp derfor det ikke er vanlig at barn idag gifter seg i en ung alder. Det var vanlig før, men ikke nå. Selv de fleste muslimer gjør ikke det, og de som gjør det er for det meste påvirket av kultur fremfor religion.

May Elin

08.08.2017 kl.10:22

Hei! Jeg er helt enig med deg i at vi hadde klart oss meget godt her i verden uten religioner. Og jeg er helt enig i at de fleste muslimer nok praktiserer sin religion strengere enn de fleste kristne gjør. Og jeg støtter fullt ut at land ikke bør styres etter religiøse lover. Men jeg skjønner ikke hvor all denne frykten kommer fra? Tror noen virkelig at f.eks Norge står i fare for å bli et muslimsk land? Når vi endelig er på vei mot en mer og mer sekulær stat, da skal vi istedet bli muslimske? Jeg har tenkt lenge, men klarer ikke å komme på en eneste lov i Norge som har gått i retning av Islam. Kom gjerne med eksempler på dette, hvis noen vet om noen. Den store majoriteten av de som jobber mot at det offentlige, og ikke minst skolen, skal være livssynsnøytralt, ønsker ikke at vi skal tilpasse oss en annen religion mer enn kristendommen, men at ingen religioner skal settes foran andre. Ingen norske tradisjoner forsvinner pga økt innvandring. Grunnen til at f.eks færre og færre går i kirken er ikke fordi de går i moskeen istedet. Det er fordi stadig færre tror på Gud. Vil vi ta vare på de norske tradisjonene, er det vårt private ansvar å ta vare på de. Hvis vi ikke klarer det, nei da var kanskje ikke de tradisjonene så viktige for oss likevel. Det har ingenting å gjøre med at naboen er muslim. Religion er en privatsak, og har ingenting i det offentlige å gjøre. Jeg tror derfor vi kommer til å klare oss meget godt her i Norge, selv om vi hjelper mennesker i nød.

Maria Zähler

10.08.2017 kl.19:01

May Elin: Som du sikkert er klar over er det svært store forskjeller mellom ulike kulturer. En økt innvandring vil uten tvil forandre vår kultur, det vil uten tvil føre til et fragmentert samfunn der ulike grupper har forskjellige normer. Jeg syns du er naiv som ikke ser det. De landene vi nå får migranter fra har kulturer med er veldig annerledes syn på kvinnen. Mange av disse mennene syns at vi norske kvinner er horer som fortjener å bli voldtatt osv. Det er det ingen tvil om, det er et kjent fenomen og det finnes undersøkelser som underbygger poenget mitt. Kulturforskjellene er faktisk veldig store og det er ikke mulig å kompromisse på slike ting. Vi kan da hjelpe mennesker i nød uten å bli en minoritet i eget land, vi bør hjelpe folk, men vi trenger ikke å ta dem hit for det. Ingen lover går i retning av islam før vi har et flertall som ønsker det. Det kan vi få om den muslimske innvandringen øker igjen. Det må unngås, for enhver pris. Jeg vil ikke være med på å ta i mot massevis av unge, kampklare menn fra Afrika og Midtøsten. Det er galskap, særlig med tanke på den overvekt av menn vi får. Kultur spiller rolle og norske menn er særdeles tolerante og likestillingsorienterte, ellers hadde ikke Norge vært så likestilt og tolerant som det faktisk er. En radikal demografisk endring der vi absorberer store mengder folk vil endre kultur, normer og verdier i landet, simpelthen fordi et land er folket som bor i det. Jeg nekter å være med på det. Veldig mange vil ikke ha det. Så kanskje dere skal slutte å tvinge oss?

10.08.2017 kl.10:56

Ja, der ble hun borte. Klarte tydeligvis ikke å svare lenger.

Maria Zähler

10.08.2017 kl.18:47

Anonym: Snakker du om meg? Jeg har alltid et argument, kjære deg. Hva sikter du til?

Kjekk muslim

11.08.2017 kl.06:39

Ouf, jeg håper du sover godt om dagen med tanke på all den frykten du sitter med. Ganske sikker på du skremmer deg selv mer enn nødvendvendig. Også husk at det er over 1 billion muslimer i verden. Hadde vi flest fulgt din versjon av Islam, hadde du mest sannsynlig ikke hatt et sted å sove. Så slapp av, vi flest ønsker ikke deg eller noen andre vondt. Ha et fortsatt fin hatfull liv...hahaha

Omaid

11.08.2017 kl.07:41

Hi Again :) first thing first, let me remind you that just cuz someone is weak in 1 thing that doesn't mean that person is weak in everything.. And I apologize for not being an expert on writing proper norwegian like you, cuz I live and support my family and a few others by working hard... I don't live life by sitting behind the computer or mobile screen as most of the experts does :) but hey I will try to write in Norwegian and please excuse my non-expert/perfectly writing in Norwegian :)

Ok..

Du snakker om norske kultur? Men det som eg lurer på hvilken kultur snakker du om? Om kulturen som var før eller kultur som er nå?

Men eg skjønner ikke en ting med dere som blogger/skriver... hvorfor sikter dere Islam? Dere har bare en unnskyldning at Mohammed (pbuh) giftet seg med en Aisha da hun var 9... greit ja det gjør han men det var flere hundre år siden, hva prøver du å beviser? Navn en religion som kom til verden uten vold? Eg sier ikke det for å bevise at Islam er den beste...

For meg alle religion er like mye verdiful.. eg har lest koranen og bibel (the Old Testament) det er nesten ingen forskjell.... ikke tro på mine ord, les or så ser du om det er sant eller ikke...

Tilbake til land or terrorisme:

Du kaller muslimer for terrorister fordi de står imot bullshit av hvite? Fortell meg det... når hitler tok over Norge, var det ikke gjenger som stå imot? Tusenvis nordmenn tapte livet sitt for å gjøre Norge fritt igjen, det respektere eg uten tvil... De var/er Norges Helt(er)...

Det som de gjorde for Norge for 100+ år siden vi gjør Idag for det siste 30-40 årene..

la si Afghanistan, hvor mange ble drept siden 1993? Ja PR dagsdato Afghanistan er en av de fattig land i verden, men vet du hvor vakkert den var tilbake i 60,70,80 tallet? Ok glem Afghanistan...

Fortell me litt om hvem var bak 9/11? Det var inside job aka "USA" som var bak det og hvem fikk skyld for det? Afghanistan.... ok greit glem det er også utenfor Norge..

Fortell meg hvor mange nordmenn ble drept av muslim i det siste 10 årene? Hvor mange kristne (white ppl) ble drept ?

Hvor mange muslimer har hvite folk drept? I det siste 5 årene?

Og du kommer her å kaller oss for Terrorister?

Du kaller Muhammed for pedofil, følger du med en Norsk program som heter Barnestrygghet, kanskje på tide å følge med noe ekte (basert på sannheten) ikke noe bullshit undersøkelse (research) som de vil at du tro på...

Og ja en siste ting til :)

Kjære deg, man får best mulig info om ting og tang når man finner ut selv ikke ka folk vil at du tro på...

Eg vil bare si at undersøk litt før du skrive om ting og tang du har ikke peiling, så slipper du å dømme deg foran 10000vis folk som følger deg. And remember not all ur followers ur Well wishers :)

Ha en fin dag videre 😊

Best Wishes

Peaceful Muslim 😊

Maria Zähler

11.08.2017 kl.10:36

Omaid: Leste du svaret mitt i det hele tatt? For det ser ikke sånn ut. Eller så har jeg kanskje rett i at du ikke forstår skikkelig norsk?
Noe av det verste jeg vet er når innvandrere kommer til Norge og stiller spørsmål ved norsk kultur. Ja, norsk kultur finnes. Den er ikke statisk, den forandrer seg med tiden, med eller uten innvandring. Men den finnes. Vi har en kultur som vi vil ta vare på som den dominerende kultur i Norge. Afghansk kultur er helt annerledes enn vår kultur og vi vil ikke ha påvirkning fra slike land. Ikke still spørsmål ved det, aksepter det.
Norsk kultur har noen grunnleggende normer og verdier som svært mange muslimer ikke respekterer. Undersøkelsene lyver jo ikke? Og stereotyper finnes jo fordi det er et snev av sannhet i dem. Har ikke tall på hvor mange ganger muslimske menn på gaten slenger "hore" etter meg eller prøver å ta på meg. Jeg er ikke så dum at jeg tror norske menn også gjør slike ting i like stor skala, det gjør de faktisk ikke. Jeg bryr meg virkelig ikke om koranen og bibelen ligner hverandre, det er ikke relevant i det hele tatt. Det er mange grunner til at jeg skriver om islam.
Islam tillater menn å ha flere koner, men ikke kvinner å ha flere menn.
Islam tillater troende menn å ta ikke-troende kvinner som sex slaver og fremmer et syn på vestlige kvinner som horer som fortjener å bli voldtatt.
Islamske lover gjør forskjell på menn og kvinner.
Muslimer er generellt mye mer homofobiske enn resten av befolkningen.
En den muslimer tolererer ikke ytringsfrihet og blir helt gale av at noen tegner en harmløs, simpel tegning.
Nekter du for at disse tingene stemmer, enten lyver du (taqiyya) eller så vet du ikke bedre.
Jeg snakker knapt om terrorisme og det er det du bruker hoveddelen av din kommentar på å kritisere meg for, at jeg har kalt muslimer terrorister. Jeg er som sagt i mot at Vesten skal blande seg inn i Midtøsten osv. Jeg skulle ønske at Vesten kunne ligge unna Midtøsten. Så vil jeg ha slutt på muslimsk massemigrasjon til Vesten.

11.08.2017 kl.12:01

Hva har muslimer gjort deg? Kalt deg hore? Det vet jeg at flere nordmenn også gjør, eneste forskjellen er at du velger å ignorere det siden det ikke har skjedd med deg. Og disse tingene du tar opp hele tiden som at muslimer kan ha flere koner osv. påvirker det livet ditt? Har disse muslimene gjort deg noe, har de tvunget deg til å bli deres kone? Og hvordan fremmer islam et syn på vestlige kvinner som horer som fortjener å bli voldtatt? Var det også en undersøkelse eller kom du på den selv?

Btw når du svarer folk i kommentarfeltet burde du svare alle, ikke bare de du velger selv. Får folk til å tro at du ikke har noen svar til deres kommentar. Ha en fin dag videre

Maria Zähler

11.08.2017 kl.12:20

Anonym: Det er ikke greit med et sett regler for kvinner og et for menn. I Norge er ekteskap mellom to personer og det er helt uaktuelt å akseptere at muslimske menn kan ha flere koner, i hvertfall så lenge det samme ikke tillates kvinner. Det skader ikke meg, fordi jeg vil aldri gifte meg med en muslim uansett. Men vi godtar ikke at slike ting forekommer i Norge. Kvinner og menn skal ha like rettigheter, og det er ikke noe mer å diskutere. Det er hevet over enhver tvil at muslimske kulturer har et syn på kvinnen som er annerledes fra det norske. Det er ikke for ingenting at Norge er så mye mer likestilt enn absolutt ALLE muslimske land. Folk legger ikke igjen disse holdningene i hjemlandet. Tro hva du vil. Norske menn forgriper seg på kvinner mellom husets fire vegger. Det er ikke noe bedre, men inntil nylig var i hvertfall offentligheten tryggere for kvinner. Muslimer er overrepresentert i voldtektsstatistikken, og ekstremt overrepresentert i overfallsvoldtekter. Er det nytt for deg? Det har folk flest visst lenge. Spar deg. Jeg har ikke mulighet til å svare på hver bidige kommentar jeg får, jeg har andre arbeidsoppgaver også.

11.08.2017 kl.14:48

Ja, muslimer har et annet syn på kvinner sammenlignet med det i vesten, men kan du fortelle meg hvor mange av disse tingene du nevner skjer i f.eks. Norge? Tviler på at det er mange, du tror alle muslimer som kommer til Norge følger Islam til punkt og prikke. Da burde du tenke om igjen, for slik er det ikke, det hadde du visst hvis du hadde brukt hjernen din, noe du tydeligvis ikke klarer siden du alltid må komme med undersøkelser. Du har ikke tid til å svare hver bidige kommentar? Kommer fra rett kjeft

May Elin

12.08.2017 kl.00:21

Hei igjen! Bare så det er helt klart; jeg har ingenting til overs for mange muslimers syn på f.eks kvinner, homofile, blasfemi mm. Like lite som jeg har til overs for ekstreme kristne med manglende respekt for andre mennesker. Jeg har vel den oppfatning om at folk som forsvarer umenneskelige handlinger/holdninger med at Gud eller Allah eller andre overnaturlige vesener har sagt at det er slik det skal være, har mistet noe grunnleggende på veien. Og jeg er veldig lite interessert i at slike holdninger skal øke i omfang. Like lite som vi skal påtvinges muslimske lover og levesett, skal vi påtvinges kristne. En del av politikerne har gjort det til en fanesak at vi skal møte den muslimske "faren" med mer kristendom i skolen, og gjerne påtvungne skolegudstjenester. Det blir like feil. Jeg eg ikke kristen, og ønsker at jeg og mine barn skal få bestemme selv vår tro/ikke tro. Økt kunnskap om andre religioner er derimot meget viktig, for at barna selv kan gjøre seg opp en objektiv mening. Barna våre skal utrustes med kunnskap, og oppfordres til kritisk tenkning. Lære seg respekt og toleranse for andre mennesker, og ikke bli fortalt at "vår" religion er bedre og viktigere enn andres. Da tror jeg vi kommer langt.

For hvor stor er egentlig faren for at vi blir en minoritet i eget land? Så vidt jeg har fått med meg utgjør andelen innvandrere ca 3 % av Norges befolkning. Og hvor mange av disse igjen er ekstreme islamister, som utgjør en fare for sikkerheten? Jeg er kanskje naiv som du skriver, men det er nok enda et lite stykke igjen før jeg er bekymret. Og skulle antall muslimer øke så kraftig i antall at det er en reell mulighet for politisk innflytelse, så er jeg selvfølgelig helt enig i at vi må være i forkant for å forhindre dette. Jeg anser likevel i min naivitet at det nok er milevis igjen til vi er der, så foreløpig sover jeg meget godt om natten😊

lars

13.08.2017 kl.09:08

Hei Maria. Kudos til deg

Etter å ha lest mange av kommentarene skjønner jeg mer hva dere svært modige kvinner står i. Jeg Heier på dere!!

Skriv en ny kommentar

Maria Zähler

Maria Zähler

24, Oslo

Høyrevridd, konservativ Osloborger. Veldig stolt av landet mitt og det vi står for. Her er det ikke mye white guilt.

Kategorier

Arkiv

hits